Saturday, March 20, 2010

bintik merah penuh di badan!!

koranggggg..
badan penoh bintik merah yang gatal itu..
macam ruam yang sangat banyak..
penoh badan..
kalau bukak baju lagi lah macam ape je tengok badan sendiri..
tatau kenape ngan badan nih..
nak kate elerjik kat pape macam ye aja..
tapi aku makan telor bungkos aja bape hari nih..
takan la aku elerjik kat telor kan..
dari dulu makan telor rilek aja tade gatal pape..
macam tatahan suda nih..
kalau bintik merah tapi tak gatal tape jugak la kan..
ni gatal taley nak tahan dah..
dapat lak tangan gatal macam aku nih kan..
lagi lah..
needs help please..
kalau sesape tahu caner nak buat..
tapi tayah cakap pergi klinik kerane aku memang takan jejak klinik..
ok??


p/s::asek saket aja..hinsss

16 comments:

eyma said...

cian die..da lama gak kan ..
so kena g klinik lorr ..hehe:)

ArmaniWhite said...

pakai la bedak badan berubat..yg utk gatal2 tu.. Aiken ke apa ntah namanya..takpun yg tin/botol kaler merah tu

~** PROFFY **~ said...

itu maknanya ko ni terlebih protein... Telur mengandungi protein.. kalo mkn byk memang boleh mendatangkan elergy sebab dah berlebihan protein... cam tu gak kalo ko hari2 mkn ikan... boleh elergy tau..
Ingat, elergy terjadi disebabkan oleh mkn makanan berprotein yang berlebihan..

cara mengatasi :
kalo tanak gi klinik, gi farmasi.. beli ubat sapu je.. Aku hari tu dalam masa 24 jam ok je lepas sapu ubat cecair tu..

~Kak AZZ~ said...

apsal tanak g klinik ehh...

buatnya bintik2 tu makin merebak cmner...

kang lari lak dak gedik kat org lain... baru tau.... hehehe...

sila2 rajinkan diri pegi klinik ehh...

pensel kontot said...

ko kena demam chiken pop kot....

tak pn demam cacar

sweet.ants said...

mandi la air panas+garam
try laa..
mandi ngan sabun dettol sekali

Aiza said...

pes , g klinik..

second , g klinik

third , amik ubat

forth , jumpa doc yea dak amie.. mekasih =)

Misz Pinkie Winkie said...

kena demam campak kot?
minum air kelapa banyak2.
nantie binti merah bertukar jadik kurap.
hahha..padan muke
sapa suh tak nak g klinik.
eii..nantie badan tak cantik.
hahhahhaha

pg klinik skarang.
pantasssss

amie said...

dak gedikk,,
da lame..
tanak g klinik..
:(

amie said...

kak nami,,
mber pon ade soh pakai bedak tuh..
nanti la nak tgk..
:(

amie said...

propp,,
aku takley la kalo tak makan telor..
kekkee..
ubat sapu?
banyak kot kalo nak beli ubat sapu..
:(

amie said...

kak azz,,
tanak g klinik coz tanak la..
kekeke..
saye tak suke jejak klinik..
:(

amie said...

pensel kontot,,
huhuhuh..
tanak la camtu..
tp bukan kot..
:(

amie said...

sweet ants,,
emmang mandi dettol..
tp nak mandi air garam tuh macam susa aja..
mane lak nak dapat kan..
takan nak g laot..
tade mase..
:(

amie said...

adekk,,
pes=tanak
second=tanak
third=tanak
dan tanakkkkkkkkkkkkkkkk

amie said...

misz pinkie,
bukan kot..
huhuhih
hope tak..
:(