Friday, March 5, 2010

baru semalam aku bercerita..

semalam baru cakap pasal kucen jalanan yang ade kan..
semalam aku kuar..
pegi jusco wangsa maju ngan mum,cs n abang ipar..
kat highway nak masok taman melati tu ade nampak anak kucen..
kaler puteh itam tompok..
sumel giler babeng..
kesian die..
kami amek bawak balek umah..
dalam kete tu kejap aja dapat sejuk teros lelap..
mesti die da lame dok dalam panas terik kan..
bayangkan la dei sesekor aja kat highway tuh sambel menjerit mintak tolong..


sapelah yang bodoh sangat buang die kat sini!!!
aku memaki hamun sendiri orang macam tu dalam hati..
die tak fikir ke kucen tu kecik?
die tak fikir ke highway tu jalan kete besa,lori besa sume tuh?
kejap je kucen tu ley mati..

kalau kau tanak die pon kau taley ke buang die kat tempat yang selamat siket?
pergi buang die dekat kedai makan ke pasar ke memane..
ni kat HIGHWAY..
kau tade otak ke manusie?
kalau kau pon ade orang buang kat highway tu kau tatau nak buat ape kan..



bawak lek umah jumpekna dengan momok ngan anak die..
momok ok je coz die pon ade sifat keibuan kan..
then pak tam ok gak..
siap tido atas pendatang baru tuh..
tapi si kecik yang suke tido dudok tuh susah siket..
sampai now macam merajok and diamkan diir..
die menyorok bawah kusi..
maen pon da tanak..
asek dok tengok aja pendatang baru tuh..
adoii memey..
manje sangat kan sampai tanak ade yang baru..


cubecube gak semalam dekatkan dorang..
puas si kecik tu memarah smabel bunyikbunyik..
aku jage duedue ekor atas peha aku..
sekor kat peha kanan,sekor kat peha kiri..
usapusap lastlast tertido duedue..
aku alehkan kat atas bantal kucen mereka..
letakkan si kecik sebelah si pendatang baru..
ok aja dorang tido..



ni antare pic yang aku amek..
kesian die..
mesti da lame tak tido tempat empok dan beraircond..
lame je die tido + tak bergerak..
hahahahah
tapi ade yang lagi kesian..
kaki die macam patah tapi die macam dah lali aja..
die buat macam biase..
aku agak kaki die patah da lame then lamelame die pon da tak kesa..
semalam try gak nak uroturot..
bagi die makan and minom susu habis..
kelaparan die..
name die kami letak tommy..
moge die akan maken ok..
:))

26 comments:

sI tEDI said...

yey!!!! amie bawa balik tucen!! lapp yu amie!!

Aiza said...

bubu.. nakkkkkkkkk .. cute oke tucen tu.. uhuks :(

Aiza said...

eh sat2.. tucen tu sma laa ngan tucen iza yg baru jumpa tu.. nama dia cik baby .. tucen bro amie nama apa ??

Aiza said...

owh tommy.. ekkeke... baru nmpk laa prkataan tommy tu.. tucen iza , cik baby .. tucen bro tommy .. yy kat blkg.. kita kawinkan dorang nak.. jadi besan laa kita .. kekeke

amie said...

dak tedi,,
kekekk..
ilapyu tus lahh..
hahahah..
tp die tempang la dak tedi..

amie said...

hoyehhh adek..
hahhaa..
marimari kite berbesan..
kekeke..
ni mesti dok lumpatlumpat post dakni kannnnn

sugar2 kapas strawberry said...

alolo..sumel kuceng tuh!
kamoo mmg sygkn binatang
sy pon suke kuceng.. ;)

amie said...

sugar2 kapas,,
yuyup kucen itu sumel..
kekeke..
manje lagi..
iskk
same la kite..
hekhekk

ika honey bunny said...

wah gitu. bagusnye cikbubu. rumah saye ade lebih 10ekor kucen,tak larat dah nak jage, haha

Misz Pinkie Winkie said...

tommy
jadik anak baik yer.
doakan papa kamu murah rezeki.
jgn buat dia risau pasal kamu.
kami semua sayang pada kamu.

amie said...

ika,,
banyaknye kucen..
huhuuh..
dakni kalo umah bawah dah ankut sume kucen kat lua nun..
tp ape nak wat kan..
umah atas langit..
kekeke

amie said...

misz pinkie,,
heheheh..
aminamin..
masey dear..

aieOreo said...

suspeklah same amie..
semoga dimurahkan rezeki :)
kucen pun makhluk Tuhan kan :)

old_trafford said...

baiknya kamu..bagus2..selamatkan kucing tu..

Redbloodsnow said...

eeeee!!! keji gile manusia tuh buang 2 ekor lil angels nih kat highway. die nak makan ape nnti weh!!! sungguh xde otak. otak letak kat tapak kaki ler tuh kot amie.

comey jek dorg tuh kan. pulas jek tido. sungguh mulai ati amie pi kutip. bagus² :) btw, kak zie pencinta nyau² taw :)

Aiza said...

agagagag.. tau xpe.. msl nak baca pnjg2.. dia tempang yek ?? ciannya tapi xpe laa sbb dia tiut kan .. ekekke

rossoneri said...

aaaaaa comel comel comel

amie said...

aieoreo..
maseyyy..
hehehe..

amie said...

oldtrafford,,
maseyy..
:))

amie said...

redblood,,
pggel kak zie aja la eh??
kekeke..
just 1 la dear..
yang kaler puteh tuh..
yang cam kaler gelap tuh memang saye punye..
hehehehehe..
itu memang manusie tade hati dan otak la dear..
huhuhuhuh..
yuyup tgk die tido mcm yeye aja..
kesian giler..
lame lak tu tido..
same la kite kan..
kekeke

amie said...

adek,,
die memang sumel gilerrrrrr..
hahahahaha

amie said...

rossoneri,,
sumelll kannn..
hahhaha

Papa meow said...

Bagus kamu, terima kasih bawa Tommy balik, rasa seronok tgk dia selesa tidur mcmtu. Mudah2an murah rezki kamu. Dan harap org yg buang kucing tu kt higway menyesal.

Aminn

amie said...

papa meow,,aminnn..
kekeke..
happy jugak tgk die tido mcm tuh..
:))

teh'a said...

baek nye amie! dh lah tuh..siap blh bwk blek kucng lg.
mak org x bg..nti kena mrh!!
adeh..
kucing tuh comel!!

amie said...

teh'a,,
ramai lagi yang baek..
:))
kucen itu memang sumel..
kekke