Tuesday, December 22, 2009

untuk korang


-aku je tau motip gamba-

sumpah aku rase nak balek perak cecepat..
sebab???
aku fade up dudok rumah nih..
ape aku buat,aku cakap sume tak kene..
sume korang nak marah,nak naek darah ngan aku..
aku punye naek darah korang tak pk???
sebab korang lah aku tak penah nak dapat kawal panas baran aku..



biler aku dok perak,,
yee makan minom kehidupan aku tak terjaga..
tapi sekurangkurang nye emosi aku tak kacau bilau macam aku dok sini..
sebab kat sane tade yang brani nak naekkan darah aku..
tade yang brani nak arah aku..
sume reti nak berdikari..
sume tau erti hormat..
sume tau cane nak buat biler kiter nak mintak tlg kat seseorg..
bukan macam korang yang suke layan aku sampai aku trase macam aku ni juz anak tiri kat sini..

korang tau aku salu nanges sebab korang???
yee aku tak sembahyang..
tapi biler aku kat perak,,
aku ingat korang,aku salu doakan korang selamat kat sini..
korang tah doakan hidup aku maken jahanam..

malam ni aku nanges lagi paham tak???
rase macam da lame sangat terkubu dalam hati aku yang aku terasa dengan korang..
biler korang cakap aku ni menyusahkan hidup korang,,
biler korang cakap aku tade sini lagi senang hidup..
biler korang cakap aku ni maken besa maken tade akal..
biler korang menangkan anak kesayangan korang tuh..
biler korang cakap kalau boley tanak aku balek sini..
banyak lagi yang korang cakap buat aku trase ngan korang..

aku tau aku bukan budak yang baek..
tapi korang tak trase ke biler korang punye ayat tu boley buat aku bunoh diri???
nak tahu kenape aku hormat sangat tahap giler babi kat die yang pes skali??
sebab biler aku tade duet,,
die je tempat aku ngadu..
die tak penah pon nak layan aku sampai aku trase hati..
nape korang taley nak buat macam die buat kat aku???
aku tak mintak pon korang layan aku macam anak raje..
juz tlg lah,,
stop buat aku nanges..
penat dah paham tak???

aku tau korang akan bace ape aku tules nih..
yee,,
korang korang yang ade dalam rumah aku nih..
maap buat cani..
ni je care aku dapat luahkan ape aku rase..

jiwe kacau..
end

22 comments:

Tengku Speki said...

sobbs

:(

sapa tu yang tak sayang mulut sangat tu!!!!!!

huhhhh!!!

ko jgn la sampai nak munoh diriii
blaja betul2 tau.. nanti dpt keje best2..!!!!! leh hidup senirik

Azah Rahaman said...

de probs with pemely ek?? Sabar yea bro cap.. kita semua de masalah masing2.. just cara nak selesaikan jea lain2.. iza ngaku, iza pun de masalah ngan pemely tapi xde laa truk smpai mcm neh.. sabar jea k..

amie said...

propp,,
sape???
pemly aku lah..
huhuuh
yuyup..
aku pk tu je..
blaja then cr duet n hidop sendiri..
sebek dak gedik ade ngan aku..
semlm aku nanges kat die je..
huhuhuhu
thanks eh..

amie said...

aiza,,
bro tau tiapp org akan ade masalah sendiri..
ni bro juz tak tahan je..
lame sangat da kot bro tahan..
semlm lepas betol2 kat cs vivi..
sampai die pon kene marah..
gagagaga..
isan die..
nyway thanks ea dek..

Azah Rahaman said...

welkem :)

amie said...

;)))

eyma said...

kuat ea dear..(^_^)
isan?????kekeke..

amie said...

dak gedik..
ailebyuu..
kekkekek
yee,,
ai kuat..
hikkk
sian lah..
grrrrrr

eyma said...

ailebyu more dear..:)

etceli tgh wndu yu...hukk..:(
risau je tetibe yu saket td..
restla ea..
kuat ea..hope cpt semboh..

amie said...

dak gedik,,
yu komen tem ai tengah terbaring atas katel semalam yah???
hehhehee..
ai oweys kuat biler yu ade ngan ai..
hikhikkk

eyma said...

yelaa yu..
xtau nak watpe taim tu..hukhuk..

ehehe yu..jgn saket lg yaaaa..

amie said...

ai da tak saket da..
eben badan ai panas lagi..kekekek

eyma said...

ngadaa...
tc ea..

dakMikez said...
This comment has been removed by the author.
dakMikez said...

hmm hmm..
aku baca menda ni pas aku baca entry ko yg atas skali tuu..

so, point ko ckp 'korang' tu perents ko la ehh?

hey beb,
diorg perents ko, family n darah daging ko. ko tak leh ckp cmtu. buruk n teruk mana pun diorg ckp kat ko, ko takleh lawan or ckp bkn2. yeah, mmg ko tak ckp face to face menda tu sume ngn diorg tapi still tak elok. diorg tetap org yg ko kena hormat. tak kira la diorg wat apa pun. even diorg campak ko dlm laut, taruk ko kat gunung berapi, bunuh ko skalipun, pertalian darah antara ko ngn diorg tak penah putus..

panas baran? heyy.. sume org ada tahap panas barannya. tapi benda tu boleh kawal. bkn langsung tak boleh. sume terletak pada hati ko je senornya. tu bkn point yg boleh ko guna utk stop apa yg diorg ckp or buat kat ko.

aku takde la terer sgt pun bab agama.. tapi tu ko gak ckp ko tak solat. ko tau ko mudah panas baran, napa ko tak solat je? baran2 ni sume saitan je. diorg duk tiup2 api kemarahan ko tu biar ko lagi marah. n bila ko da marah, maknanya diorg dah bjaya hasut ko. hasilnya? tgokk.. ko marah kat family ko sendiri walopun tak ckp depan2, ianya still mrah.

gi la mintak maaf ngn diorg tuu.. ko jgn la mudah nk mrah. yee mmg aku tak tau cemana situasi ko, cemana family ko, cemana sume2 pasal ko n family ko.. tapi pape pun ko kena sabar laa..

SABAR.
sabar itu separuh daripada iman.

pjg laks aku membebel. haha. dah cukop 1 entry dah ni. ko jgn la nanges lak aku ckp ni capp.. ilek2. aku juz menegur mana yg aku rasa patut.

kalo ikutkan, mmg aku nk taip lagi nihh. huraian lum lengkapp. tapi takleh, kang org ckpp aku gile kose laks.. wlopun aku mmg gile kose. ahah..

sekian saja bebelan aku utk arini. aku akhiri dgn wabilahitaufikwahidayah, assalamualaikum waraohmatullahiwabarokatuhh..

da2, tataa..

amie said...

yee dak gedikk..
grrr

amie said...

makcikkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
gagaggaga
memang panjang..
da agak da memang aku akan dpt komen ko paleng panjang..
kekkee..
sory wat post camnih..
aku juz nak luah je ape aku rase..
mcm da taley pendam la..
sal solat tuh,,ermmmmmmmm
ko tau kan..
aku try gak nnt..
thanks eh..
muahmuamuahssss
wsalam dear..

amie said...

dak gedikkkkkkkkkk,,
tgk makcik..
panjang ceramah kat ai..
gagaga

eyma said...

bgoslaaa die ceramah kat u..wakil ai..:p
masehh ye makcikk..hehe..

amie said...

dak gedik,,
makcik salu nasehat dan ceramah kan ai..
hikhikk

dakMikez said...

wahhaha. aku mmg ska bagi ceramah tauu. lagi2 kat ko. ahah

amie said...

aku tau tu makcik..
ekkeke