Wednesday, December 2, 2009

mari berfikir..


tajuk cam ape je..
HAHA
aku juz nak bercakap tentang ADIK kat mesia yang sangat pandai itu..
baru 10tahun tapi kepandaian die dasat kan..
tade sape ley sangkal lagi kepandaian die..

yup sebagai rakyat mesia aku bangga untuk ADIK itu..
tapi sebagai insan biasa aku terbalik..

kasihan aku lihat ADIK itu..
dengarkan saja ciptaan nya,,
"kepandaian ku untuk di tonton,untuk di UJI dan untuk di puji.
mana pergi mata hati?"
aku fokuskan ayat itu..
hampir lupa dan mungkin silap tapi sama seperti itu..
kecil lagi tapi dia suda dihantar kesana sini untuk di uji..
untuk menghasilkan formula..
untuk membantu menyelesaikan masalah..
kecil lagi suda di bebani dengan segalanya..
punyai masa yang di gelar STRESS..
ermm,,
umur seperti dia layak nya sedang bermain bersama kawan..
menjadi nakal dan degil sedegilnya..
pergi ke masjid dan surukkan seliper org..
bawa basikal beramairamai dan pergi mandi di sg tanpe izin ibu..
merosakkan permainan di taman juga mungkin..
mengejar kucen atau ayam di kampung..
melastik kawan atau kerbau..
tapi dia???
yaa dia bermain game..
tapi banyak mana lah sangat masa yang dia ada andai kerja nya byk begitu?
tak rugikah?
setiap org akan rindu saat kanakkanak..
saat yang buatlah ape pun takan ada yang dapat melarang..
namapun kanakkanak..
sejauh mana lah kena marah..
saat yang tiada masalah untuk di fikirkan..

tiba saat dewasa dan akan ade anak di sisi nya..
juga mungkin cucu cicit yang bersama..
apa saja mau di ceritakan?
tiada cerita seperti "atok dulu suka curik siper org kat masjid"
tapi yang ada hanya "atok mahu kamu berkawan dengan buku saja pada umur ini"
mahap,,
hanya celoteh dari diri yang bosan..

11 comments:

~** PROFFY **~ said...

aku tengok gak tu AC Di Sini.
Adi Putera..!

pandai kan dia.. jeles aku..!!

dakMikez said...

aku lah ADIK tu. heuhue

capri said...

propp,,
yup die pandai..
jeles gak..
tapi tanak otak camtu..
huhuhuhu..

capri said...

yanaaa..
HAHA
kish nak??

maiyah said...

anugeran Allah.. tapi yelah dia selayaknya memain ngan budak sebaya

riss double H said...

hmm ape abg ni?.wt malu je.hurmm

-adik-

capri said...

kak maiyah..
huhuhuh..
paham dakni kan??
huhuhu

capri said...
This comment has been removed by the author.
capri said...

ADIK,,
napenye..
abg juz nak adik g memaen jadi cam abg dulu..
keh??
HAHA

dakMikez said...

wekss

capri said...

HAHA
yana,yela ko la adik tu..
ngan riss..
same je..
due2 adik ea..
alololol..
huahuaua