Friday, January 29, 2010

kesempitan.. : ((


penah tak korang rase yang korang keseorangan???
macam tade sape nak teman or dengar masalah..
macam kalo korang tade duet atau sangat perlukan duet..
bukan tade duet tapi lebey kepada sangat perlukan duet..
perlukan duet yang korang nak kene bayar kepada hal penting..


korang tade duet sampai korang taley nak bayar sewa rumah,
taley nak bayar duet pengajian,
dalam mase kesempitan ni lah bermacam masalah datang..
macammacam kene bayar..
macammacam lak barang korang rosak seperti barangbarang lappy korang..
macammacam project datang yang perlu tok korang kuarkan duet..
macammacam lagi lah..


kekadang sampai stress kan pk pasal duet..
kalo tade duet ape pon takan jalan..
ape pon takan berlaku..
pasal duet manusie boley giler..
pasal duet manusie boley mati..
pasal duet manuse sanggup membunuh..
pasal duet manusie sanggup tolak mak sendiri..
semua pasal duet..
 
sekarang ni dunie hanye untuk orang yang pandai cari duet..
betol tak kalo aku kate dunie sekarang untuk orang yang pandai menipu..
yang mengambil rasuah..
yang pandai untuk kaye akan senang..
dan orang yang jujor,ekhlas semua nye kat belakang..
juz memandang yang senang dari jauh..
nak dekat tak layak kot..


biler yang miskin tengok yang kaye hidup senang,
dari situ yang miskin akan terlintas kat kepale untuk jadi penipu..
untuk jadi perompak..
unutk jadi peragut..
uanuk jadi yang murah..
sebab die teringin jugak untuk jadi yang kaye..


korang setuju tak biler aku cakap yang menjual badan kat tepi lorong tu bukan semua nye memang sengaja nak jadi camtu???
ade yang jadi macam tu coz nak jage mak ayah die yang saket..
ade yang jadi macam tu coz nak tanggung adek..
ade yang jadi macam tu sebab terpakse tok tanggung diri..
yee,,mungkin ramai akan cakap
"takan la taley nak cari keje yang lagi elok???"
cube korang pk,,
dorang tu miskin so belajar pon tah tahap mane aja..
tahtah sekolah pon tak..
sekarang ni keje kilang pon nak spm weh..


siyesly aku cakap aku lagi tabik kat golongan ni dari golongan minah rempit atau minah memane aja lah yang sesuke hati bg BF rase badan die..
pompuan yang jual badan kat tepi jalan tu di bayar weh..
tapi minahminah tuh??
semua nye bagi free aja..
u bawak i banje beger pon i bg u jilat..
pe barang wehhh..
beger je??
hak alahh macam syialll punye minah lu tau..
hahahahah
sory eh tok minah rempit yang wat part time ber blogger..
gagagagg
ne tau ade lak minah camtu rajin bace blog aku kan..


eh da lah..
banyak lak aku merepek..



p/s: semua citer ni tade kene mengena ngan sesape keh..

2 comments:

nursarah said...

macam entry membebel la plak..hehe. adei, duit memang boleh bikin celaru haru biru. huhu

amie said...

nur sarah,,
hahahah..
biler tade duet rase macam nak membebel padahal tade kene mengena pon ade..
kekeke