Tuesday, August 16, 2011

kemalangan di hutan lipur lenggeng!

entry singkat..
pagi tadi pulang ke kampung halaman..
nak hantar barang untuk raya kat rumah and mama nak tengok potensi burung layanglayang kat sana..
uhhh banyak gila burung layanglayang kat sana bila try panggil..

dalam jam 11 sampai lenggeng dah..
nak naek ke hutan lipur tu nampak ada kereta polis dan orang naek motor siket duk tepi jalan..
ingatkan ada apa..
roadblock celah bukit mana polis nak buat nih..
rupanya ada lori trelar *spelling betol dak?
trelar tuh dah terbalek masuk gaung..
bawak baja ikan kalau tak silap..
dalam dok kecoh tu dengar orang MELAYU ckp boleh amek baja ni buat jual..
hello pakcik, kau tu dah la melayu..
bulan mulai bulan ramadhan pulak tuh..
boleh tolong hormat siket tak?

dari informasi lori tu dah terbalek dari atas bukit lagi..
so lori tu masok gaung dalam keadaan berbaring lah..
habes hancur jugak kepala lori tuh..
tapi alhamdulillah pemandu masih selamat dan dikejarkan ke hospital..
polis yang ada masa kami sampai tu la bawak ke hospital..
dan masa tu dengar lagi sorang MELAYU cakap mati tak?
pakcik, cuba pertanyaan tu berbunyi pemandu selamat? 
ni tak. harus ke perkataan mati tuh?
kalau keluarga si mangsa kat situ ape ke dia rasa?

dekat belok hutan lipur ni memang selalu terjadinya kemalangan..
ramai yang cakap ada yang menunggu..
keluarga kami pon ada yang pernah mengalami tapi alhamdulillah tiada apa berlaku..
moga semua selamat..

sempat ambil satu gambor je..

maaf sebab membesarkan huruf melayu kat dalam entry nih..
bukan nak kondem tapi kita kan melayu..
mendoakan seseorang itu selamat adalah lebih baik dan menjadi seorang yang tidak panjang tangan adalah sangat digalakkan..
tiada kena mengena antara yang hidup atau yang mati untuk pembesaran ejaan.. :)

p/s :: memandulah dengan selamat. ingat insan tersayang. tapi kalau benda nak jadi, bawak 2okm/h pon jadi juga..

8 comments:

Redbloodsnow said...

baja tu hasil curian ker bubu? haaa...tu la kedolatan buat kerja terkutuk di bulan remadan if benar lah baja tu hasil curi :D

::FAIZ FARISH:: said...

musim perayaan akan byk la kemalangan.... nauzubilah

amie said...

kak red,
eh tak la. baja tu bukan hasil curian. kekekeke
ade pakcik tu yg cakap boley curi..
:)

amie said...

faiz,
aah. musim perayaan mesti banyak kemalangan. harap dijauhkan. huhuhu

iDAN said...

Hutan Lipur Lenggeng ni mmg sunyi sy dengan anak tak berani nak turun ketika tu baru jam 6:00 petang hari Ahad. Langsung tak ada orang!; kami pusing sekitarnya dengan Avanza. Nampak menarik, bila masa agaknya ramai orang!

iDAN said...

Hutan Lipur Lenggeng ni mmg sunyi sy dengan anak tak berani nak turun ketika tu baru jam 6:00 petang hari Ahad. Langsung tak ada orang!; kami pusing sekitarnya dengan Avanza. Nampak menarik, bila masa agaknya ramai orang!

safiq iazzuddin said...

Petang tadi dlm 5 hingga 6.45 tadi sy bru singgah di situ,agak sunyi dan pelik,kebanyakan ifrastrtr kelihatan sudah lama tidak^disentuh hanya ada seekor ank anjing saja penghuni disitu..paip tidak boleh digunakan lagi,sy mntafsir kemungkinan tmpt itu tidak ada pngnjung munkin jauh dri mana2 kawasan prumahan/pembangunan atau sbb2 tertentu..itu sy xpasti itu je sy dapat kongsikn je

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI