Saturday, March 26, 2011

ye kami bukan tuhan!

guys..
kalau tak suka kucing atau binatang tak perlu tunjuk sangat boleh?
kau nak makimaki kutuk orang yang sayang binatang apahal?
orang buat baik sukahati lah kan?
yang kau sebok nak amek tahu kenapa?
orang siar iklan cats for adopt apa bagai yang korang nak mengamuk pahal?
dorang ada paksa korang ambil ke binatang comel tuh?
binatang comel tu ada pijak korang ka yang korang nak pijuk dia?
binatang comel tu ada maki korang ka yang korang nak maki hina dorang?
siap nak pukul dengan payung dengan kasut apa bagai kenapa?
korang dah tadak akal fikiran?
kenapa bodoh sangat?
lahir ada hati perasaan tapi bila dengan binatang buat perangai macam haram!
kau tu kalau kena pukul, maki caci dengan awek/balak terus nangis!
cuba bayang apa pulak kucing tu rasa?
dasar manusia bodoh la korang nih!
aku bukan cakap untuk binatang bernama kucing aja..
aku bercakap untuk semua binatang yang ada..


camner korang boleh sampai hati pukul binatang?
tak rasa macam alahai comelnya si kecit nih..
lagilagi yang datang mintak makan kat kedai pasar apa bagai tuh..
semua mintak sambil buat muka manja..
tapi korang boleh pulak belasah dia..
ada yang sampai mati pulak tuh..
meh aku pijak pukul belasah korang macam tuh nak?
ada otak fikir la..
bukan susah nak buat baik..


kalau tanak buat baik pon tape!
tapi tak payah kutuk maki orang yang berbuat baik dengan binatang!
aku terasa jugak faham!
kau sorang bodoh jangan ajak orang laen jadi bodoh jugak..


orang yang membantu binatang bukan nak tunjuk bagus!
orang yang membantu binatang bukan nak tunjuk baik!
bukan nak tunjuk diri tuh tuhan!
tergamam baca ayat kau cakap orang macam KAMI ni nak tunjuk diri kami ni tuhan..
tapi sebab kami ada hati perasaan..
kesian tengok binatang kelaparan..
kesian tengok binatang kesakitan..
kau apa tahu bila kau tade hati perasaan?
bila kau tak pernah cuba untuk sayang binatang?
binatang kurap yang kami bawak pulang ke rumah untuk kami sembuhkan..
dorang akan jadi si comel yang cantik!
kalau kau geli tak payah kutuk!
tak payah tengok pon!
dia pon takkan tengok kau bila kat syurga nanti!


p/s :: kau yang buat binatang mcm bukan makhluk DIA adalah manusia yang perangai lebih teruk dari binatang! ye aku marah dan emosi! kalau kau aku jumpa, aku pukul kau dengan payung orang niaga yang besar tuh!

2 comments:

syafiqakarim said...

wewit..
marah.siapakah?
hmm.biasalah tu.dah nama
manusia.kan?
cuba dorg tu binatang.!
mesti xbuat benda bodo tu.

amie said...

kalau dorang binatang, dorang pulak mengemis mintak kesian kat orang yang dorang kutuk nih.. :)