Monday, January 24, 2011

kawan,mana kalian..

kesunyian..
kebosanan..
kesepian..
kehilangan..
ye aku keseorangan..

dah 3minggu..
lama je masa aku tunggu..
makin hari makin sakit..
makin hari makin perit..

aku cuba..
menjadi yang lain..
menahan tiap kali rindu..
melarikan diri tiap kali terfikir..

orang semua cakap..
yang terjadi ada sebabnya..
aku juga memikirkan begitu..
tapi kenapa aku tak kuat seperti kalian..
kenapa aku tak tabah seperti kamu..

hari hari aku bangun untuk melihat pesanan dari dia..
hari hari aku tidur untuk bermimpikan dia..
tapi makin hari aku jalani makin hari aku kecewa..
kalian apa tahu bila kalian hanya memandang..

kenapa aku seteruk ini..
kenapa aku masih tidak sedarkan diri..
kenapa aku masih tidak berubah untuk peluang yang ada ini..
kalian ada jawapan untuk aku?

melihat dia lebih dengan yang lain..
yaa aku sakit..
terluka hingga hampir menangis..
air mata teman terbaik ku..
kenapa kamu masih ada disini bersama aku..
pergilah..
keringkan mata ini agar aku tidak menangis lagi..

kawan..
dimana kalian pada masa aku memerlukan..
keseorangan..
andai kita disana mesti kalian hiburkan hati bukan..
aku buat muka sampai kalian tidak mahu menegur..
lalu kalian menegur aku melalui facebook..
telatah kalian yang aku rindukan kawan..

kalau waktu ini dia ingatkan aku..
sejuta kali aku lebih ingatkan dia..
kalau dia rindukan aku..
sejuta kali lebih aku rindukan dia..
kalau satu pesanan dia hantarkan pada aku..
sejuta pesanan akan aku balas kepada dia..

bantu aku agar kuat..
bantu aku agar tabah..
rasa seperti mahu lari..
yaa lari kehujung dunia sana..
biar rindu yang ada menyiksa..
asal aku tahu dia bahagia..

cinta..
saya terima..
kalau awak mahu saya berhenti disini..
kalau awak mahu saya berakhir disini..
tapi untuk memenuhi apa yang awak mahukan ini saya tak mampu..
saya tak mahu berhenti berharap..
cari saya bila awak perlu..
saya sentiasa disini..
untuk awak..
untuk sayang awak..
untuk hati ini..
jangan benci saya..
saya mintak jangan benci saya..
saya ikut bila awak cakap kita berkawan..
tapi mana mungkin saya sekuat itu..
menganggap awak hanya kawan selepas hati ini hanya untuk awak..
awak tahu bukan saya macam mana..
tapi saya cuba..
untuk tidak marah bila melihat awak lebih bersama mereka..
walau hanya di facebook..
maafkan saya..


Lagu Tolong Aku..

Tolong aku, sahabatku
Dengarkan jerit hatiku
Tentang dia, tentang dia
Masih s’lalu tentang dia
Ajak aku, bersamamu
Kemanapun engkau mau
Tenangkan aku, tenangkan aku
Sabarlah tenangkan aku
Dia pernah membuatku merasa sempurna
Hingga aku pun menjanjikan semuanya
Namun ternyata mimpi yang dia punya
Berbeda, berbeda…
Aku takkan bisa hidup tanpa dia
Dia yang membuat aku bahagia
Tolong aku untuk melupakan dia
Sungguh hanya itu yang aku pinta

p/s :: sakit.. :(

11 comments:

.sweet-ants. said...

laa npe ni amie?
jgn ikut perasaan sgt.. cool ok.

iza said...

Salam..
Luahan hati ke ni??
Sabar ye..

ArmaniWhite said...

bubu, sedih akak baca entri ko ni.. mengingatkan smua bnda yg penah jd kat akak dulu. cara ko pikir skrg, mmg sebijik apa yg akak pikir ms bnda tu jadi. slalu tnya knp aku x kuat, knp aku x tabah mcm org lain.. sedangkan kita xtau kat luar sana, ada org yg lbh mnderita dr kita.
kdg2 org yg kita syg, xtau kita sygkan dia sepenuh & seikhlas hati.tapi Tuhan tahu. insyaAllah, suatu hari nnt Tuhan akan temukan kita dgn seseorg yg tahu tulus rasa kita pd dia.
just beri masa pd diri sendiri... baru 3 weeks je.. it takes time to heal.hang in there!
akak dulu 2 thn frust menonggeng sorg2.x kuat pun tp kena gak teruskan idup. alhamdulillah..cinta dtg lg lps tu..

ehhh...pjg ngalahkan entri ko dah kan... nk balik lahh.. bye!

Kaseh NazLieza said...

amie...cheer up..jgn sedih2 dik..

Redbloodsnow said...

alaaa..nape nih mie. Dont be sad ek :(

Azza Firza said...

adik iza di sini abanggg, cari je adik ye kalau nak luah masalah pape, maybe adik boleh tolong redakan keadaan, apa apa pun, banyakkan bersabar ye abg (: kami adik beradik akan sntiasa ada untuk abg, chill k

amie said...

sweet ants,,
am trying to be cool..
mcm semua org nak.. :(

amie said...

adek,, thnks untuk perhatian tuh..
sabar je la yang dakni tgh cuba..
tade ape yg boleh meredakan lg keadaan ni semua..
menda dah jd.. :(

amie said...

kaka santek,
thnks sebab faham saye..
saye try untuk jd mcm semua org cakap..
kuat kuat kuat..
tapi..... :((

amie said...

kaseh,,
how can saye tak sedey ngan semua nih.. :(

amie said...

red blood,,
wah org pemes komen blog saye.. :)
thnks sebab buat " :( " jugak..
hehhee..
am trying my best.. :)