Sunday, December 26, 2010

2o11 mahu memunculkan diri..

lagi seminggu kite akan menamatkan tahun 2o1o..
banyak kenangan dalam tahun nih..
tahun sebelumnya jugak..
tiap kenangan akan buat kite lebih dewasa..
pengalaman mengajar erti kehidupan..
makin hari makin dewasa..
umur makin meningkat..
yee tiap kali masuk tahun baru umur dakni makin meningkat..
orang lain menghitung untuk menyambut tahun baru..
dakni menghitung hari untuk lebih dewasa..
tiap tahun satu haribulan adalah tarikh yang mana umur dakni makin menaik..


tahun 2o11 dakni akan genap 2otahun..
insyallah mahukan perubahan..
tiap manusia mahukan perubahan dalam diri..
bila mana umur semakin naik segalanya berubah..
tanggungjawap, hati dan perasaan..
mengharapkan masih ada waktu untuk berubah...
untuk jadi yang terbaik untuk rakanrakan..
mahu jadi anak yang berguna untuk mama papa..
mahu jadi insan yang bergelar manusia untuk dunia..
terlalu banyak citacita yang mahu di gapai..
2o tahun hidup hanya berapa tahun yang berguna..
yang lain hanya untuk dibazirkan pada zaman kanak kanak..
melalui zaman yang tiada masalah..


sekejap je dah besar anak papa ngan mama..
yee itu lah ayat yang dakni selalu dengar..
mane mungkin mereka sedar kan anak mereka yang selalu di marahi ni, 
yang selalu di timang di manja sudah besar..
selagi kite berada dalam jagaan ibu bapa, kite adalah bayi untuk mereka..
bayi yang mana mereka akan jaga dengan penuh kasih sayang..
insyallah nanti adek akan jaga mama papa macam bayi pula okay?
doakan adek tak jadi manusia yang derhaka..


makin umur meningkat makin takut..
takut ape?
takut akan kehilangan mereka..
yee dakni takut..
mane ade manusia yang tak takut kehilangan ibu bapa..
tak pernah terbayang kalau kehilangan mereka..
tak mahu membayangkan..
hanya berdoa moga mereka panjang umur..
aminn ya allah..
moga kau panjangkan umur mereka yang bergelar ibu dan ayah..


p/s :: moga ada waktu dan rezeki serta kekuatan untuk dakni berubah, menjadi insan berguna dan bertanggungjawap.. :)

1 comment:

Mknace said...

:) :) :)
terbaeekkk!!!!